Методична робота

Замовлення підручників для  1  класу


Замовлення підручників для 5  та 10  класів


Замовлення підручників для 5 класу

Протокол педради 

Замовлення 


План роботи ШМО вчителів початкових класів та вихователів ГПД

План роботи ШМО вчителів початкових класів та вихователів ГПД 2017 - 2018 н. р. 

План роботи ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу

План роботи ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу на 2017 - 2018 н. р. 

План роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу

План роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу на 2017-2018 н.р.

Ділова гра "Дистанційна освіта - вимога сучасності"


Вступ
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ – МОЖЛИВОСТІ І ПРОБЛЕМИ  
Дистанційне навчання — що це таке? Дві найпоширеніші відповіді такі — «це навчання через інтернет та комп’ютер», і «не знаю». На запит «дистанційне навчання» google дає 138 000 посилань. 
За прогнозами ЮНЕСКО, у XXІ столітті діти будуть проводити в школі лише 30-40% часу, 40% - буде відведено на дистанційне навчання, а решта - на самостійне. Саме тому важливо особливо ретельно підійти до розробки теоретичних основ дистанційного навчання. Може дистанційне навчання  і не потрібне зовсім? 
Ось що показує опитування, що вже більше трьох років ведеться на testportal.org.ua

Цей сайт відвідують виключно випускники шкіл і вчителі-репетитори, і це їх свідомі відповіді. Сумарно 78% — за впровадження дистанційного навчання! Це свідчить про дві основні тенденції. 
 - Перша, відсоток учнів, що не задоволені сучасною системою освіти, дуже великий. 
 - Друга, існує певний (досить великий) прошарок учнів, яким з об’єктивний причин не обійтись без дистанційного навчання.
 Разом із тим за даними інформатизація освіти США зараз має пріоритетом не наповнення навчальних закладів апаратними засобами, а створення мережевої освітньої інфраструктури. На перший план виноситься ідея навчання в інтерактивному спілкуванні з використанням мережевих засобів. Водночас продовжує набувати поширення ідея використання мережевих освітніх ресурсів. Це, в основному, університетські банки даних, мультимедійних ресурсів, лекцій провідних викладачів тощо. Аналогічно активно розвивається дистанційне навчання у таких країнах як Австралія, Велика Британія, Японія, Росія,Франція, Канада, Південна Корея тощо.
Щоб всебічно дослідити можливості і проблеми дистанційного навчання школярів у 2009 було розпочато науково-дослідну роботу «Науково-методичні засади організації середовища дистанційного навчання в середніх загальноосвітніх навчальних закладах». У рамках цього дослідження проводиться експериментальна робота з апробації різних середовищ дистанційного навчання школярів і способів їх організації. За експериментальні майданчики обрано школи м. Києва, Вінницької і Запорізької областей. Також під час виконання дослідження до експерименту приєднуються окремі викладачі або групи викладачів, які бачать перспективи такої форми навчання і бажають вже зараз опанувати цю технологію.
Дистанційне навчання школярів у ЗНЗ м.Києва
Запитання:
  1. Дехто вважає, що він уміє навчати дистанційно. Але що це означає на практиці? 
  2. Чи можна не ходити в школу й повноцінно навчатись дистанційно?
  3.  Хто може забезпечити дистанційне навчання школярів? За допомогою яких ресурсів і технологій? 
  Насправді це дуже не прості запитання. В Україні досить багато ентузіастів, які намагаються щось зробити, й безумовно багато роблять у цьому напрямі. На жаль, поки що така діяльність проходить поза правовим полем. Бо не існує жодних держаних нормативних документів, що практично дозволяють, забезпечують і регламентують дистанційне навчання для школярів. 
      Спробуємо показати основні проблеми і шляхи їх розв'язання, а також гіперпосилання на ресурси й технології, що застосовуються  в системі дистанційної підтримки учнів..
Проблеми. Основна цінність дистанційного навчання (звісно, крім можливості навчання на відстані) це навчання у своєму темпі за своєю індивідуальною програмою (за власною траекторією навчання). Але реально жоден відомий авторам ресурс такої можливості не надає.
Основні причини цього: 
немає навчальних ресурсів, які повноцінно змістовно наповнені, якісно структуровані і потенційно можуть забезпечити формування змісту необхідної програми навчання на замовлення;
- немає середовища, яке дозволяє ефективно формувати й адмініструвати індивідуальні програми навчання одночасно для багатьох учнів;
не існує системи (організаційно, технологічно, нормативно), яка забезпечує розроблення, оновлення й адміністрування відповідних навчальних ресурсів і адміністрування самого процесу індивідуального дистанційного навчання одночасно великої кількості учнів;
немає системи підготовки тьюторів (учителів) дистанційного навчання.
Шляхи розв'язання проблем. Стратегічний шлях, яким ми йдемо, це:
створення чітко структурованого банку навчальних елементів, з яких можна формувати конкретну індивідуальну програму навчання;
створення середовища адміністрування навчальних елементів і формування індивідуальних програм (ресурсів) дистанційного навчання;
-  - створення середовища дистанційного навчання, яке поєднано з банком навчальних елементів, і підтримує індивідуальний формат навчання за індивідуальними програмами;
- - створення соціальної мережі, яка забезпечує розроблення, оновлення й адміністрування відповідних навчальних ресурсів і адміністрування самого процесу індивідуального дистанційного навчання; 
    - підготовка тьюторів-учителів безпосередньо в роботі.
Оn-line система дистанційної підтримки навчання у школах, ліцеях та гімназіях України! м. Вінниця.

Висновки
1. Усі принципові складові системи дистанційного навчання вже існують, але ще не застосовуються комплексно.
2. Суспільство, більш чутливе до змін, і вже давно очікує впровадження дистанційної форми навчання.
3. Дистанційне навчання суттєво відрізняється від існуючої класно-урочної системи (до якої ми звикли за 300 років), тому необхідно докласти певних зусиль, щоб навчити вчити і вчитися за суттєво новою формою.
4. Наявність ресурсів (комп‘ютери, інтернет, навчальні електронні ресурси) самі собою не вирішують проблеми. Ключовими моментами є наявність відповідних методик дистанційного навчання і підготовка фахівців, які вміють це робити. 

Дистанційна форма навчання в загальноосвітніх навчальних закладах
Ситуація: Адміністрація навчального закладу ставить до відома учителя, що 7 учнів  нашої школи будуть отримувати освітні послуги за дистанційною формою навчання
Завдання:
Крок 1. Описати Ваші дії стосовно цієї ситуації.
Крок 2. Ознайомитися  з нормативним документом, який  здійснює дерегуляцію запровадження дистанційної форми навчання і удосконалення організації навчально-виховного процесу за дистанційною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах за посиланням  http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0923-15
Крок 3. Скопіювати і заповнити всі складові нижче поданої таблиці, скориставшись змістом наказу Про затвердження Змін до Положення про дистанційне навчання (14.07.2015  № 761) та послугами мережі Інтернет.

№ п/п
Нормативні документи (назва, №, дата, реєстраційний № в Мінюсті України)
Які ключові аспекти визначені у п. 2.2. наказу про затвердження змін до Положення про дистанційне навчання № 761 (цитата)
Які ключові аспекти визначені п. 2.4.  наказу про затвердження змін до Положення про дистанційне навчання № 761 (цитата)
Приклади дистанційного навчання в ЗНЗ (гіперпосилання)
Можливі і доцільні середовища дистанційного навчання учнів ЗНЗ (вказати)
Можливі види завдань, методи, засоби, технології, прийоми способи їх використання в дистанційному навчанні учнів ЗНЗ


















































Крок 4. Об`єднатися в групи  та розв`язати не менше двох запропонованих нижче проблемних ситуацій. Описати шляхи вирішення цих ситуацій  із гіперпосиланнями на конкретні навчальні ресурси (дистанційні курси, он-лайн уроки тощо), як додаток до вище поданої таблиці і розмістити  їх  разом із заповнененою таблицею на сторінці методична робота  прикріпленим файлом.
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 1
Дитина захворіла. З ким не буває? Пропускає школу. Поступово їй стає краще, але відвідувати школу лікарі ще не дозволяють. Можна дізнатися, що проходили в класі, але не завжди учень може сам розібратися з новим матеріалом. Як бути?

ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 2
У школі, місті, регіоні тощо — епідемія. Лікарі оголошують карантин. Відвідувати школу небезпечно для здоров'я. Оголошують позачергові канікули. Яким чином можна опанувати контент навчальної програми в період епідемії, щоб не ущільнювати програмовий матеріал?

ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ З
У школі немає вчителя географії, біології тощо. Просити вчителя фізкультури узяти на себе викладання предмета? Можливо, не атестувати учнів із цього предмета, тобто визнати пропуск в їхній освіті? Які ваші пропозиції?

ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 4
У сім'ї є дитина-інвалід. Вона за станом здоров'я не може відвідувати школу, але здобути освіту дитині необхідно. Як це зробити?

ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 5
Профільне навчання. У школі немає фахівця з бажаного профілю. Що робити, вирушати учням із рідної школи в пошуках навчального закладу, де цей профіль є? А можливо є інший шлях вирішення цієї проблеми?

ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 6
Державне оцінювання знань. Здавалося б, демократична ініціатива, що передбачає однакові шанси для всіх, хто вступає до вишів країни. Але чи так це? Хто стане заперечувати, що рівень навчання в різних школах далеко неоднаковий, що педагоги — не всі професіонали високого класу. Та й шкільні й районні бібліотеки далеко неоднакові. Отже, забезпеченість необхідною інформацією і рівень викладання в різних школах — неоднаковий. А хотілося б отримати більш поглиблені знання з профільного предмета, проконсультуватися в хорошого фахівця, краще підготуватися до іспиту. Як це можна зробити?

ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 7
У класі, школі є особливо обдаровані діти або діти, які просто виділяються в розвитку серед інших учнів. їм буває нудно на уроках. Хотілося б заглибитися в детальне вивчення предметів, що цікавлять. Але як? Таких ситуацій, що призводять до істотних проблем соціального, а потім і державного масштабу, можна перерахувати багато. Наприклад робота з тими, хто відстає, або, навпаки, з обдарованими дітьми, додаткова освіта. Яким чином можна вирішити ці пробемні ситуації?

Щиро дякую за співпрацю!

Немає коментарів:

Дописати коментар