Замовлення підручників для 1 класу
Замовлення підручників для 5 та 10 класів
Замовлення підручників для 5 класу
Протокол педради
Замовлення
План роботи ШМО вчителів початкових класів та вихователів ГПД
План роботи ШМО вчителів початкових класів та вихователів ГПД 2017 - 2018 н. р.
План роботи ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу
План роботи ШМО вчителів суспільно-гуманітарного циклу на 2017 - 2018 н. р.
План роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу
План роботи ШМО вчителів природничо-математичного циклу на 2017-2018 н.р.
Ділова гра "Дистанційна освіта - вимога сучасності"
Вступ
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ – МОЖЛИВОСТІ І ПРОБЛЕМИ
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ – МОЖЛИВОСТІ І ПРОБЛЕМИ
Дистанційне навчання — що це таке? Дві найпоширеніші відповіді такі — «це навчання через інтернет та комп’ютер», і «не знаю». На запит «дистанційне навчання» google дає 138 000 посилань.
За прогнозами ЮНЕСКО, у XXІ столітті діти будуть проводити в школі лише 30-40% часу, 40% - буде відведено на дистанційне навчання, а решта - на самостійне. Саме тому важливо особливо ретельно підійти до розробки теоретичних основ дистанційного навчання. Може дистанційне навчання і не потрібне зовсім?
Ось що показує опитування, що вже більше трьох років ведеться на testportal.org.ua
Ось що показує опитування, що вже більше трьох років ведеться на testportal.org.ua
Цей сайт відвідують виключно випускники шкіл і вчителі-репетитори, і це їх свідомі відповіді. Сумарно 78% — за впровадження дистанційного навчання! Це свідчить про дві основні тенденції.
- Перша, відсоток учнів, що не задоволені сучасною системою освіти, дуже великий.
- Друга, існує певний (досить великий) прошарок учнів, яким з об’єктивний причин не обійтись без дистанційного навчання.
- Перша, відсоток учнів, що не задоволені сучасною системою освіти, дуже великий.
- Друга, існує певний (досить великий) прошарок учнів, яким з об’єктивний причин не обійтись без дистанційного навчання.
Разом із тим за даними інформатизація освіти США зараз має пріоритетом не наповнення навчальних закладів апаратними засобами, а створення мережевої освітньої інфраструктури. На перший план виноситься ідея навчання в інтерактивному спілкуванні з використанням мережевих засобів. Водночас продовжує набувати поширення ідея використання мережевих освітніх ресурсів. Це, в основному, університетські банки даних, мультимедійних ресурсів, лекцій провідних викладачів тощо. Аналогічно активно розвивається дистанційне навчання у таких країнах як Австралія, Велика Британія, Японія, Росія,Франція, Канада, Південна Корея тощо.
Щоб всебічно дослідити можливості і проблеми дистанційного навчання школярів у 2009 було розпочато науково-дослідну роботу «Науково-методичні засади організації середовища дистанційного навчання в середніх загальноосвітніх навчальних закладах». У рамках цього дослідження проводиться експериментальна робота з апробації різних середовищ дистанційного навчання школярів і способів їх організації. За експериментальні майданчики обрано школи м. Києва, Вінницької і Запорізької областей. Також під час виконання дослідження до експерименту приєднуються окремі викладачі або групи викладачів, які бачать перспективи такої форми навчання і бажають вже зараз опанувати цю технологію.
Дистанційне навчання школярів у ЗНЗ м.Києва
Запитання:
Дистанційне навчання школярів у ЗНЗ м.Києва
Запитання:
- Дехто вважає, що він уміє навчати дистанційно. Але що це означає на практиці?
- Чи можна не ходити в школу й повноцінно навчатись дистанційно?
- Хто може забезпечити дистанційне навчання школярів? За допомогою яких ресурсів і технологій?
Спробуємо показати основні проблеми і шляхи їх розв'язання, а також гіперпосилання на ресурси й технології, що застосовуються в системі дистанційної підтримки учнів..
Проблеми. Основна цінність дистанційного навчання (звісно, крім можливості навчання на відстані) це навчання у своєму темпі за своєю індивідуальною програмою (за власною траекторією навчання). Але реально жоден відомий авторам ресурс такої можливості не надає.
Основні причини цього:
- немає навчальних ресурсів, які повноцінно змістовно наповнені, якісно структуровані і потенційно можуть забезпечити формування змісту необхідної програми навчання на замовлення;
- немає середовища, яке дозволяє ефективно формувати й адмініструвати індивідуальні програми навчання одночасно для багатьох учнів;
- не існує системи (організаційно, технологічно, нормативно), яка забезпечує розроблення, оновлення й адміністрування відповідних навчальних ресурсів і адміністрування самого процесу індивідуального дистанційного навчання одночасно великої кількості учнів;
- немає системи підготовки тьюторів (учителів) дистанційного навчання.
- немає навчальних ресурсів, які повноцінно змістовно наповнені, якісно структуровані і потенційно можуть забезпечити формування змісту необхідної програми навчання на замовлення;
- немає середовища, яке дозволяє ефективно формувати й адмініструвати індивідуальні програми навчання одночасно для багатьох учнів;
- не існує системи (організаційно, технологічно, нормативно), яка забезпечує розроблення, оновлення й адміністрування відповідних навчальних ресурсів і адміністрування самого процесу індивідуального дистанційного навчання одночасно великої кількості учнів;
- немає системи підготовки тьюторів (учителів) дистанційного навчання.
Шляхи розв'язання проблем. Стратегічний шлях, яким ми йдемо, це:
- створення чітко структурованого банку навчальних елементів, з яких можна формувати конкретну індивідуальну програму навчання;
- створення середовища адміністрування навчальних елементів і формування індивідуальних програм (ресурсів) дистанційного навчання;
- створення чітко структурованого банку навчальних елементів, з яких можна формувати конкретну індивідуальну програму навчання;
- створення середовища адміністрування навчальних елементів і формування індивідуальних програм (ресурсів) дистанційного навчання;
- - створення середовища дистанційного навчання, яке поєднано з банком навчальних елементів, і підтримує індивідуальний формат навчання за індивідуальними програмами;
- - створення соціальної мережі, яка забезпечує розроблення, оновлення й адміністрування відповідних навчальних ресурсів і адміністрування самого процесу індивідуального дистанційного навчання;
- підготовка тьюторів-учителів безпосередньо в роботі.
Оn-line система дистанційної підтримки навчання у школах, ліцеях та гімназіях України! м. Вінниця.- підготовка тьюторів-учителів безпосередньо в роботі.
Висновки
1. Усі принципові складові системи дистанційного навчання вже існують, але ще не застосовуються комплексно.
2. Суспільство, більш чутливе до змін, і вже давно очікує впровадження дистанційної форми навчання.
3. Дистанційне навчання суттєво відрізняється від існуючої класно-урочної системи (до якої ми звикли за 300 років), тому необхідно докласти певних зусиль, щоб навчити вчити і вчитися за суттєво новою формою.
4. Наявність ресурсів (комп‘ютери, інтернет, навчальні електронні ресурси) самі собою не вирішують проблеми. Ключовими моментами є наявність відповідних методик дистанційного навчання і підготовка фахівців, які вміють це робити.
Ситуація: Адміністрація навчального закладу ставить до відома учителя, що 7 учнів нашої школи будуть отримувати освітні послуги за дистанційною формою навчання
Крок 2. Ознайомитися з нормативним документом, який здійснює дерегуляцію запровадження дистанційної форми навчання і удосконалення організації навчально-виховного процесу за дистанційною формою навчання у загальноосвітніх навчальних закладах за посиланням http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0923-15
Крок 3. Скопіювати і заповнити всі складові нижче поданої таблиці, скориставшись змістом наказу Про затвердження Змін до Положення про дистанційне навчання (14.07.2015 № 761) та послугами мережі Інтернет.
№ п/п
|
Нормативні документи (назва, №, дата, реєстраційний № в Мінюсті України)
|
Які ключові аспекти визначені у п. 2.2. наказу про затвердження змін до Положення про дистанційне навчання № 761 (цитата)
|
Які ключові аспекти визначені п. 2.4. наказу про затвердження змін до Положення про дистанційне навчання № 761 (цитата)
|
Приклади дистанційного навчання в ЗНЗ (гіперпосилання)
|
Можливі і доцільні середовища дистанційного навчання учнів ЗНЗ (вказати)
|
Можливі види завдань, методи, засоби, технології, прийоми способи їх використання в дистанційному навчанні учнів ЗНЗ
|
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 1
Дитина захворіла. З ким не буває? Пропускає школу. Поступово їй стає краще, але відвідувати школу лікарі ще не дозволяють. Можна дізнатися, що проходили в класі, але не завжди учень може сам розібратися з новим матеріалом. Як бути?
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 2
У школі, місті, регіоні тощо — епідемія. Лікарі оголошують карантин. Відвідувати школу небезпечно для здоров'я. Оголошують позачергові канікули. Яким чином можна опанувати контент навчальної програми в період епідемії, щоб не ущільнювати програмовий матеріал?
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ З
У школі немає вчителя географії, біології тощо. Просити вчителя фізкультури узяти на себе викладання предмета? Можливо, не атестувати учнів із цього предмета, тобто визнати пропуск в їхній освіті? Які ваші пропозиції?
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 4
У сім'ї є дитина-інвалід. Вона за станом здоров'я не може відвідувати школу, але здобути освіту дитині необхідно. Як це зробити?
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 5
Профільне навчання. У школі немає фахівця з бажаного профілю. Що робити, вирушати учням із рідної школи в пошуках навчального закладу, де цей профіль є? А можливо є інший шлях вирішення цієї проблеми?
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 6
Державне оцінювання знань. Здавалося б, демократична ініціатива, що передбачає однакові шанси для всіх, хто вступає до вишів країни. Але чи так це? Хто стане заперечувати, що рівень навчання в різних школах далеко неоднаковий, що педагоги — не всі професіонали високого класу. Та й шкільні й районні бібліотеки далеко неоднакові. Отже, забезпеченість необхідною інформацією і рівень викладання в різних школах — неоднаковий. А хотілося б отримати більш поглиблені знання з профільного предмета, проконсультуватися в хорошого фахівця, краще підготуватися до іспиту. Як це можна зробити?
ПРОБЛЕМНА СИТУАЦІЯ 7
У класі, школі є особливо обдаровані діти або діти, які просто виділяються в розвитку серед інших учнів. їм буває нудно на уроках. Хотілося б заглибитися в детальне вивчення предметів, що цікавлять. Але як? Таких ситуацій, що призводять до істотних проблем соціального, а потім і державного масштабу, можна перерахувати багато. Наприклад робота з тими, хто відстає, або, навпаки, з обдарованими дітьми, додаткова освіта. Яким чином можна вирішити ці пробемні ситуації?
Щиро дякую за співпрацю!
Немає коментарів:
Дописати коментар